vrijdag 31 oktober 2014

Doeraks beenwarmers en mouwsjaal

Als ik vakantie heb denk ik altijd dat ik zeeën van tijd heb. Dan plan ik de tijd vol met leuke uitjes en visite. Lekker met de kinderen op stap. Lekker de tijd voor ze nemen. En natuurlijk met veel breien, haken, en oh ja, ook wel handig om hier en daar eens extra een bezem door heen te halen. Zo plande ik ook nog een blogberichtje in. Maar dat liep toch even anders. Die uitjes, visites en zelf de schoonmaak kwamen helemaal goed. Maar het blogberichtje moest even wachten. Een week is maar een week. En in die week moest er nog wel een hele mouwsjaal afgebreid worden.

Bolleboos moest natuurlijk de hele week naar school. Maar voor mij begint de vakantie altijd op dinsdagmiddag voor de vakantieweek. Omdat ik alleen aan het begin van de week werk heb ik eigenlijk altijd anderhalve week vrij. Op vrijdag middag was ook Bolleboos vrij. Maar toen moest ik nog veel doen. We zouden er even een weekendje tussenuit gaan en dan moet er toch altijd wat ingepakt worden. We hadden besloten zo min mogelijk mee te nemen. En dat lukte. Ik hoefde ook niet veel breiwerk mee te nemen. Het garen voor de beenwarmers en mouwsjaal waren voldoende. En op vrijdagavond op ons vakantieadresje kwamen de beenwarmers af. Nu snel verder met de mouwsjaal.

Niet alles lukt dus in een week. Zelfs niet als je eigenlijk anderhalve week hebt. Ook de mouwsjaal kwam niet af. En als je dan maandag en dinsdag moet werken en hij moet voor donderdag af zijn dan wordt het nachtwerk op woensdag. Half 2 lag ik er op. Moe maar meer dan voldaan. Wat is hij gaaf geworden.

En wat heeft ons prinsesje gestraald op de mooie grote dag van haar tante en haar kersverse nieuwe oom. Helemaal tevreden. Helemaal compleet. Lekker warm, lekker soepel, lekker om in te bewegen en precies in de goede kleur. Het was een prachtige dag. En Doerak heeft er zeker van genoten.

Voor jullie even de foto's van de beenwarmers en sjaal.

Ik heb voor allebei de patronen zelf ontworpen. Ik kon niets vinden wat ik echt precies goed vond. En wat ik precies wilde hebben. Dus moest ik het zelf bedenken. Het was veel meten. Veel passen tussendoor. En ook best heel spannend. Want als het mislukte... nou daar moest ik gewoon niet aan denken. Maar het mislukte niet! Het lukte naar volle tevredenheid. Ik zal voor jullie binnenkort de patronen uitschrijven. Maar nu eerst even.... breivakantie. Ik wil voor Doerak op haar kamertje een rozenslinger haken die ik rondom haar bedje kan ophangen. Zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)