zondag 5 oktober 2014

Merwin 2 en Merwin 3

Nadat ik mijn allereerste bericht plaatste ben ik driftig op zoek gegaan hier in huis. Ergens stond mij bij dat ik al breiende opgeschreven had hoe ik Merwin maakte. En ja hoor, keurig meeverhuisd van kast naar kast lag daar ergens een blaadje met krabbels waarop Merwins patroon stond. Dat moest ik eerst maar eens netjes uitwerken. En toen het eenmaal uitgewerkt was moest het uitgeprobeerd worden. Hier en daar moest het nog een beetje verbeterd worden. Maar uiteindelijk bleek het dan toch compleet. Zo moet het worden. Als nu alle aanwijzingen opgevolgd worden dan moet er een Merwin uit komen.

Binnenkort zal ik het patroon hier op mijn blog plaatsen. Maar nu voor jullie even de foto's van Merwin 2 en Merwin 3. Groter dan de eerste. Want ik heb dikker garen gebruikt.

Doerak vind dat ze een kikker zijn. Vooral die groene. Maar eerlijk gezegd heb ik nooit een kikker met een staartje gezien. Gisteravond zag ons oude buurjongetje van 6 ze en hij vond ze op een muis lijken. Ach. Waar ze ook op lijken. Ze zijn in ieder geval grappig.

Samen in het groen. Wat een lol hebben ze daar.

Kijk ze nu eens. Ze komen al meer en meer tevoorschijn. 
Eigenlijk wil ik ook nog een meisjes Merwin. Hoe zullen we ze dan noemen? Merwina? Of zullen we Merwin bij deze bestempelen als meisjes en jongens naam. Hoe dan ook: deze twee mannen roepen gewoon nog om een vrouw. Maar eerst moet ik voor Doerak bij haar feestjurk beenwarmers en een mouwsjaal breien. Daarover ook binnenkort meer. Jullie hebben nog wat van mij tegoed! ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)