maandag 9 februari 2015

Beroemde gebouwen op kaartjes

Wisten jullie dat:

* de griep hier verschrikkelijk heeft toegeslagen. (net als in de rest van het land)
* we hier gezellig om de beurt aan meedoen. Bolleboos is begonnen, ik volgde natuurlijk meteen, Doerak kwakkelt een beetje en Mannie ook.
* we gelukkig al in week 3 zitten (week 4 als je die verschrikkelijke hoest van Bolleboos er bij rekent die hij al een week had voor hij ziek werd) en er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt
* we hier in diezelfde griepweken ook nog een feestje te vieren hadden? (in sterk afgeslankte vorm)
* we nu een grote peuter in huis hebben?
* ik tijdens die griepweken en thuis hangen toch af en toe moest knutselen?
* dus toen maar lekker kaartjes heb gemaakt.
* ik eindelijk een beetje bijgeslapen heb? Na al die nachten heen en weer lopen omdat dan Doerak weer last van haar oortjes had en dan Bolleboos weer een vreselijke hoestbui had kwam ik wel aardig wat slaap te kort. Het niet kunnen slapen van de koorts en de griep kwam daar nog eens achteraan. Dus vanmorgen tot 11 uur uitgeslapen. Heerlijk
* ik gisteren de kerstspullen heb opgeruimd (wat? het is FEBRUARI!) en nu het huis in hartjes en roze met paars aan het versieren ben. (14 februari komt er aan)
* daar foto's van komen zodra ik klaar ben.
* ik nu snel de foto's van de kaarten ga laten zien.
Hier een collage van de kaarten met de close-ups van het kralenwerk

De Eiffeltoren. Dit moet een mannenkaart zijn. Vandaar de toren en geen bloemen.

Een Hollandse molen met bloemen.

Een vuurtoren. Weer een 'mannenkaart'.
Deze kaart hoorde eigenlijk bij een eerder gemaakte serie. Maar die had ik nog gemaakt nadat ik de kaarten hier al had laten zien. Dus komt deze nog achteraan. Geen gebouw. Wel verkreukeld woordenboekpapier gekleurd in eetbare kleurstof (die over de datum is)
Drie kaarten met gebouwen erop. En eigenlijk stom toevallig. Ik vind het erg moeilijk om mannenkaarten te maken. Is ook wel te zien. Mijn mannenkaarten blijven toch altijd erg vrouwelijk. Vaak maak ik met kralenwerk een fles wijn. Maar dat vond ik een beetje saai. Al te vaak gedaan. Dus bedacht ik nu bladerend in het boekje wat ik heb met al die kralenwerkjes dat ik de Eiffeltoren wel kon maken.

De vuurtoren vond ik in een doosje. Die had ik al eerder gemaakt. Ergens in mijn achterhoofd weet ik ook nog dat ik er een complete collage bijgemaakt had en dat de kaart zo goed als klaar was. Hij hoefde alleen nog maar geplakt. Maar de collage was nergens meer te vinden. Kennelijk ergens anders voor gebruikt.

Toch blijven bloemenkralen werkjes mijn favoriet. Ik blijf ze zo mooi vinden. Voorruit. Nog even een grotere close-up van de paarse bloem dan.
Leuk effect trouwens hè dat verkreukelde woordenboek papier er achter.
Had ik al eens eerder verklapt dat ik de randen niet kleur met inkt maar met eetbare kleurstof? Die staat al jaren in mijn kast en ik durf niet meer voor het kleuren van voedsel te gebruiken. Ik kan ook moeilijk weggooien zeker als ik iets bestel wat ik eigenlijk toch wel vrij duur vond. Dus stond het maar te staan. En ineens bedacht ik dat als ik een beetje op een stukje spons zou doen en ik daarmee langs de randen zou gaan het effect hetzelfde zou zijn dan wanneer je inkt gebruikt. Het blijkt waar te zijn. Als ik dan ook nog een beetje water in een bakje doe met wat druppels kleurstof kan ik ook nog achtergrond papier en wit gehaakt kant kleuren in dezelfde kleur. Het geeft nog minder af ook. Je kan het makkelijker te drogen leggen zonder dat je bang moet zijn dat er overal inkt achterblijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)