zondag 31 mei 2015

Cowboy

Het is zo ver. Bolleboos is officieel getransformeerd van kleuter naar schoolkind. Dat had heel wat voeten in de aarde voor zijn mams. Gerechten, klaarmaken voor de schoonfamilie die kwam eten, traktatie voorbereiden. Vooral in mijn hoofd dacht ik niet verder dan Bolleboos verjaardag. En met in totaal 4 verjaardagen in 1 week tijd in mijn schoonfamilie waren we vooral druk met feestvieren.

En toen kwam de middag na al die feestjes. Ik ging nog even lekker in mijn eentje naar het winkelcentrum. Taart halen om mijn zusje en zwager te verwennen die vanavond zouden komen. In het winkelcentrum kwam ik kindjes van Bolleboos zijn school tegen. We hadden het over de op handen zijnde schoolreis/spelletjes dag. Groep 3 tot 7 gaat op stap. De kleuters blijven op school met heel veel moeders en hun juffen om spelletjes te spelen. Groep 8 gaat later deze week op kamp. Maar bij mij ging nog geen lampje branden.

Bolleboos is dan schoolkind. Hij moet keurig zijn kleuterschooltijd af maken. Dus mag hij voor de 3e keer de spelletjesdag vieren. (toen hij 2 jaar geleden als net 4 jarige op school kwam mocht hij een week later voor het eerst de spelletjesdag meedoen. Dit wordt dus zijn derde keer.)

Toen ik thuis kwam en ik even snel mijn mailbox opende viel het kwartje pas. Natuurlijk, de kindjes mogen verkleed komen. Zou ik na twee spelletjes dagen moeten weten. Het thema, boerderij. Hoe tover ik hem om als boertje? Net bij de winkels geweest. Al had ik maar een grote rode zakdoek meegenomen. Maar zelfs die heb ik niet. Ergens een ketelpak lenen? Of toch maar... de naaimachine.... cowboy... Even googelen. Ah een blokjes blouse heb ik. Samen met die grijze broek. Ontbreekt alleen het hesje en de hoed.

Ja hoor, vlak voor mijn zusje en zwager kwamen begon ik aan een hesje. Mannie schudde zijn hoofd. (begrijpelijk gezien mijn eerdere uitspattingen op het laatste moment) De lappen stof waren al ingepakt voor de verhuizing. Evenals mijn naaimachine garen. Dus zat er maar een ding op. Dozen weer open maken. Iets waar Mannie niet blij van werd toen hij het zag. Ik koos voor een rood lapje met een grijs streepje. En voor de koeienvlekken: een lichte ondergrond met een rood kringelstreepje.

 Ik haalde een hesje uit de kast die Bolleboos deze winter had gedragen. Legde een krant (bij gebrek aan patroonpapier) onder het hesje en tekende de vorm na.
 Ik knipte de stof met naadtoeslag. En daarna nog eens van de andere lap.
En toen stikte ik in een dag het hele project in elkaar. Bij gebrek aan heldere omschrijving deed ik de volgorde verkeerd. Dus was het even priegelen om de laatste naden gesloten te krijgen.
Maar ook dat lukte. En zelfs de leren franjes kwamen er nog op. De lapjes zijn staaltjes uit een meubelwinkel. Ik had twee dezelfde liggen. Stikte ze op het hesje en knipte ze toen in.
De tweede lap stof was nodig om het een stevig geheel te maken. Het lapje met de kringeltjes was erg dun en helemaal niet geschikt voor een hesje. Maar het lapje met de streepjes is van stevig katoen dus door beide lapjes te gebruiken voelt het stevig aan. Bovendien ziet zo de binnenkant er ook meteen leuk uit.
 Morgen mag het aan naar school. Op dit blokjes blouse en een grijze broek. Ik heb alleen geen hoed. Maar dat is toch alleen maar lastig met spelletjes doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)