vrijdag 19 juni 2015

Telefoonhoesje met steken van de crochet along deken 2014

Zo. Het huishouden is klaar voor vandaag. Mijn nieuwe multifunctionele stoomreiniger uitgeprobeerd. Woensdag avond kwam hij binnen. En gisteren tijdens de badkamer schoonmaak was ik nog niet helemaal overtuigd. Maar vandaag wel. Ik heb mijn gasfornuis schoon gestoomd. Mijn aanrecht onder handen genomen. (of onder stoom) En de vloer er mee gedweild. Ik kan niet anders zeggen dan: 'Geweldig.' Hoe hardnekkiger de vlek, hoe langer je stoomt. Uiteindelijk scheelt het heel veel boenwerk. Dus heel veel energie. Ik kreeg er gewoon plezier in. Dat wil wat zeggen. Door het inpakken van al onze spullen blijft het huishouden een beetje achter. Het was een chaos in de woonkamer. Overal zwierf speelgoed. Rommel die tevoorschijn was gekomen tijdens het inpakken. Bonnetjes en briefjes die ook maar gewoon tussen de rest waren beland. En onder de tafel en de bank zwierf inmiddels ook het nodige. Tijdens het opruimen werd ik gewoon chagrijnig. Meestal knap ik dan niet op van een rondje dweilen en soppen. Deze keer dus wel. Maar voor ik een uitgebreide review van mijn stoomreiniger ga schrijven ga ik maar snel over op het onderwerp die ik in deze blog wil behandelen.

Doerak wilde dolgraag ook op de foto. Nou vooruit hoor meid. Je staat er op. Net als mijn fantastische stoomreiniger ;-)
Een tijdje geleden vroeg mijn zusje, wanneer heb jij nu eens Whatsapp op je telefoon. Ik wil met je kunnen Appen. Ik grapte dat ze me mocht sponsoren. Als ik geld overhad zou ik eens over een smartphone nadenken. Inkoppertje natuurlijk. Daar had ik simpel weg geen geld voor over. Ik had een prima foontje. Die had mij 20 euro gekost met 10 euro beltegoed. En hij was pas 3 jaar oud. Kon nog jaren mee. Ik kon er mee bellen en sms'en. En hoefde eens in de 2 weken mijn batterij op te laden. Wat wil een mens nog meer? Nou Appen misschien?

Zusje lief had wel een oplossing. Je krijgt gewoon een oude van mij. Wat was dat lief! Ze hield woord. Na een tijdje gaf ze mij haar oude telefoon. Hij is nog prima. Ze maakte meteen een familie App aan. En een zussen App. En sindsdien ben ik dus in het rijke bezit van een smartphone. Regelmatig trilt er een App binnen. Ik maak er foto's mee, check even mijn mail. Ideaal. En nee, ik heb geen abonnement. Zodra ik iemand mijn nummer geef met de mededeling dat ik kan Whatsappen vertel ik er meteen bij dat ik alleen thuis op internet kan. Buitenshuis niet. Heel bewust log ik ook niet in als ik bij iemand anders ben op de wifi van iemand anders. Zo bescherm ik mezelf tegen het altoos maar grijpen van mijn telefoon. Want dat zou zeker een valkuil voor mij zijn. Overal van alles checken. En dan heb ik niet eens facebook. ;-)

Natuurlijk had de phone een hoesje nodig. En wat zou ik beter kunnen doen dan er een haken? Ik wist al snel hoe ook. Ik wilde een deel van de patronen gebruiken van de crochet along deken 2014 van Tertia en Jolanda. En een rand met de hartjes van de hartjesdeken van Charami.

Mijn oude telefoontje ligt er ook bij. Toch wel een mooi dingetje he? Heeft alleen nooit een hoesje gekregen. Verschil moet er zijn. ;-)
Het was heel snel klaar. Ik gebruik hem dagelijks. 's Nachts als kussentje om het trillen niet te horen als ik in onze bedstee lig. En overdag als hoesje. Vooral als ik wegga. Ik wip hem er makkelijk uit. En makkelijk weer in. Maar hij is ook niet te los zodat hij er uit zou vallen. Met dank aan dé deken van 2014.
Gebruikte steken: de Granny stripe, de stersteek en de bobbeltjessteek. Als laatste de hartjessteek.

Als je ook zo iets wilt maken: zet een ketting van lossen op net zo breed als de telefoon. En haak om beide zijden een rand vasten met op de kopse kanten 3 vasten in 1 steek. Daarbovenop een randje stokjes. Kijk even goed of de rand breed genoeg is. Hij moet niet naar binnenkrullen. Als hij dat wel doet meerder dan nog eens op de kopse kanten. Even uithalen dus. En nu verder met een rand van steken die je zelf wilt. De afwerkingsrand heb ik gewoon een randje van piccotjes gedaan. Een die niet teveel golfde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)