maandag 3 augustus 2015

Gepimpt shirt bij het gehaakte rokje

He, he, daar is ze weer. Dat heeft lang geduurd. Inmiddels zijn we een vakantie en een verhuizing verder.

Eigenlijk was ik helemaal niet van plan om zo lang niet te bloggen. Ik wilde in de vakantie nog wat berichtjes plaatsen. Maar helaas lukte dat niet vanwege de veel te langzame internetverbinding. Met veel moeite en pijn laadde heel soms mijn gmail in. Maar op het blog kwam ik niet eens. Laat staan dat ik foto's kon downloaden en uploaden. Dus een verplichte blogpauze.

En toen kwam de verhuizing. Wat ging dat snel. Omdat de zaterdag dat we de verhuizing gepland hadden niet zo heel mooi weer verwachtte hadden we voor vrijdag mijn vader gevraagd met zijn grote kar. Vrijdag middag was er al heel veel over. Terwijl ik nog in het nieuwe huis samen met de moeders aan het schoonmaken was laadde Mannie en mijn vader de ene na de andere doos uit. Toen 's middags eenmaal de kinderbedden over waren was de definitieve beslissing gevallen. 's Ochtends om 11 uur tekenden we bij de notaris. Die zelfde nacht kropen wij in ons bed in het nieuwe huis. Onvoorstelbaar dat het zo snel kan gaan.

Vrijdagavond waren Mannies broertje en een vriend al wezen helpen. Zaterdag kwamen ze nog terug. En voor de echte stortregen begon hadden we alles binnen.

En toen begon het echte opruimwerk. Doosje hier leeg, daar wegzetten voor later, hier weer een voor achter het schot en daar een voor de keuken. Wat een chaos. Wat een rommel. Omdat we in ons oude huis voornamelijk inbouwkasten hadden verhuisden we zonder linnenkasten, zonder speelgoedkasten voor de kinderen en met maar 1 kast voor in de kamer. Waar laat je al die spullen in die dozen?

Inmiddels hebben we wat kasten gekocht, doen stellingkasten die eerder in de schuur stonden dienst als linnenkast op onze slaapkamer en staan er gewoon nog steeds dozen in de kamer. Dat komt dus nog. Echt waar.

De vakantie lijkt na al dit werk heel ver weg. Maar in de vakantie ben ik nog wel ontzettend lekker bezig geweest. Een shirtje van Doerak moest gepimpt worden voor bij haar nieuwe gehaakte rokje. Oh wat was dat leuk. Ik haakte kettings (zoals Doerak zelf zegt) hartjes en een klavertje. Die laatste twee voor alle liefde en geluk die we ons meisje toewensen. De foto's zeggen genoeg. Kijk en geniet.



Leuk hé, die tandenborstel van klei. Die had ze op de peuterspeelzaal gemaakt. In precies de goede kleur. En omdat ik al haar werkjes op de foto heb gezet die ze heeft gemaakt sloegen we zo twee vliegen in een klap.

Geniet van de mooie dagen die er nog aan gaan komen!

2 opmerkingen:

  1. Oh wat een muppie is het toch. Inderdaad genieten. Was het lekker op de camping?

    Liefs, Creabella

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker meissie hé. Ze genoot ook van de fotoshoot. Ging er echt voor staan.

    Op de camping was het heerlijk. Als je die tuin zo terug ziet wil ik er eigenlijk meteen weer heen. ;-) Maar in ons nieuwe huis is het gelukkig ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)