zaterdag 3 oktober 2015

Beregoed gehangen

Ik had het in dit berichtje al uitgebreid verteld. Er zouden twee collega's in korte tijd met zwangerschapsverlof gaan. Nu is zo juist de tweede gaan genieten van haar wel verdiende rust. En natuurlijk hoorde daar nog een cadeautje bij. Het moest deze keer een omgehaakte kledinghanger worden.

Geleerd van de eerste ervaring ben ik deze keer eerder begonnen. En dat was maar goed ook. Eerst wilde ik namelijk weer een patroontje volgen. Ik vond op wolplein een hele leuke. Maar terwijl ik er aan wilde beginnen bij buurvrouw bedachten we samen dat een kledinghanger jasje in het rond haken misschien ook wel zou lukken. Mits de haak er af en er weer op kon natuurlijk. Bij de meeste houten kledinghangers is dit geen probleem. Dan kan je de haak er zo uit schroeven. En toen ik dat eenmaal met succes geprobeerd had begon ik aan de klus.

Het lukte nog ook. IJverig haakte ik ronde na ronde. Eindelijk was hij lang genoeg. Ik zorgde dat ik met dezelfde kleur eindigde als waar ik mee begon. En haakte het jasje netjes dicht. Toen het beestje. Ik vond het idee van Wolplein zo leuk. Maar wilde nu ook een eigen patroontje bedenken voor het beestje. Vond ik eigenlijk net zo leuk. Nu is dat niet zo moeilijk als je al meer beestjes gehaakt hebt. Even moest ik puzzelen voor de oren. Je maakt ze snel te groot is mijn ervaring. Maar na een keer uithalen is ook dat goed gekomen.

Nu mag ik het cadeautje nog weggeven. In de laatste week dat ze moest werken werd mijn collega ziek. Ik ga haar nog even vragen of ze binnenkort nog eens langs komt. En anders vraag ik of ik op visite mag komen. Lijkt me ook heel gezellig.


 En voor jullie? Binnenkort volgt het patroontje. Dus ook voor jullie een klein cadeautje. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)