zondag 15 november 2015

Gehaakte bloemetjes slinger

Hij hangt al een tijdje. Een heel poosje eigenlijk. Ik haakte hem toen we net verhuisd waren tussen de verf en uitpak klussen door. En al hakend bedacht ik steeds: 'Voor ik hem voor het raam hang moet ik hem op de foto zetten.' Dat wilde ik zodat het huis van de buren niet zo maar ongevraagd op internet terecht zou komen. Of de auto van de buren. Of misschien een langsfietsende buur.

Van buiten naar binnen fotograferen zou ook niet kunnen. Want aan de ene kant zou dan glas zitten, en aan de andere kant, waar het raam open kan, zou de hor roet in het eten gooien. Dus zo zou je geen foto van het eindresultaat kunnen zien.


Maar zoals altijd krijg ik aan het eind van het project afmaak koorts. Vooral omdat hij af was (dacht ik) en ik toch nog een vlaggetje te kort kwam. Ik haakte er nog een. Bijna hijgend hechtte ik de laatste draadjes af. Ik maakte kwastjes aan de eindjes en.... hing hem op. Meteen. Direct. Ik moest weten of ik dat voor elkaar kon krijgen. En het lukte. 't Was even een rotwerkje. Maar na een flink aantal minuten zwoegen en zweten hing hij daar. Vol trots bekeek ik hem. En toen ineens dacht ik aan de foto's.

Ik heb een paar maanden nodig gehad om te bedenken hoe ik nu toch foto's kan maken. En mijn vrees is waarheid. Het zijn geen denderende foto's geworden. Maar op deze stormachtige zondag trok ik toch mijn stoute laarsjes (die Sint niet gevuld heeft. Te stout geweest denk ik) aan en fotografeerde ik de slinger. Goed voor het eindresultaat van de foto's bent u gewaarschuwd. Maar geloof me: in het echt is hij prachtig. ;-)

Het patroon is van mevr snoeshaan Een makkelijk te volgen patroon. En een leuke blog om te lezen. De bloemen heb ik om en om gehangen. Zodat aan de buitenkant en binnenkant bloemen te zien zijn. En het geheel toch ook rustig blijft.

Geniet er van deze week als je slingers op kan hangen. Of hang ze gewoon zo maar op. Omdat het zo gezellig staat. ;-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)