donderdag 27 april 2017

tis oranje, t blijft oranje...

Terwijl hier het zonnetje schijnt (maar ze de afgelopen dagen wel bewezen heeft dat dat van heel korte duur kan zijn) en hier in rood/wit/blauw/oranje rustig opgestart wordt even een berichtje. Want mijn bericht heeft dit jaar echt met koningsdag te maken. Ik heb namelijk... kroontjes in mijn oren.

Afgelopen zondag gemaakt met naald frivolité. Van het patroontje van Corina van de Handwerktuin. Een leuke blog om te volgen. Vooral omdat Corina zo veel verschillende technieken gebruikt en niet bang is om iets nieuws uit te proberen. Deze creatieve veelzijdige dame deelde het gratis patroontje op haar blog al in 2013.

Ik speelde al een tijdje met het idee om zelf oorbellen te maken. Af en toe afwisselen vind ik leuk. Maar zo maar weer nieuwe oorbellen kopen vind ik dan weer een beetje geld over de balk smijten. Ik moet ze dan wel nodig hebben. Maar eigenlijk heb je pas iets nodig als je niets meer hebt. En dat kan ik nu niet echt zeggen. Dus zocht ik op YouTube naar een filmpje waarin oorbellen gemaakt werden met naald frivolité en waarin kraaltjes gebruikt werden. Ik kwam op dit filmpje. Niet te groot, (dat vind ik niet zo handig in dagelijks gebruik) en prima te volgen. (als je hem regelmatig op pauze zet.)
Je had trouwens de verbaasde ogen van Doeraks vriendje die uit school mee kwam om te spelen moeten zien. Terwijl hij beneden speelde met een puzzel spel van Bolleboos zat Doerak boven met een vriendinnetje uit de buurt. (Ik ben al lang opgehouden me te verbazen over hoe kleuters bij elkaar kunnen spelen. Samen spelen kent vele definities) Terwijl ik de tv aanzette om nog even verder te gaan met de oorbellen kwam hij heel gezellig naast me zitten met zijn puzzel. Immers filmpjes kijken is altijd leuk. Maar toen hij een vreemde taal hoorde en handwerkbeelden zag snapte hij er niets van. Waarom doe je zo iets? Kijken naar iets wat je niet verstaat en iets nadoen wat je op de televisie ziet. Zo iets vreemds had hij nog nooit gezien. :-))

Na deze oorbellen kwam ik dus op het patroontje van het kroontje. Voor het eerst een geschreven patroon gevolgd. En dat viel eigenlijk best mee. Frivolité is zo leuk. Eigenlijk doe ik het te weinig. Ik heb er in ieder geval van genoten.

Zo wij gaan er op uit. Fijne Koningsdag allemaal!

1 opmerking:

  1. Ik heb het nog nooit gedaan. Het lijkt me best ingewikkeld en een gepriegel. Maar je hebt leuk resultaat. Je zult er vast bekijks mee hebben gehad.
    Ik kan jammer genoeg alleen maar tegen gouden oorbellen. Anders heb ik binnen een half uur jeuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)