dinsdag 12 december 2017

Goed gehangen met frivolité

Dat is lang geleden. Bijna een half jaar. Ik kan natuurlijk zeggen dat het erg is, en allemaal heel ontrouw. En dat is het misschien ook wel. Maar laat ik het gewoon kort houden. Ik ben er weer. En hoop weer wat trouwer te posten.

Dit berichtje gaat in ieder geval over iets heel vrolijks. Over een prachtig trouwfeest van fijne vrienden. Over een heerlijke dag uit waarin Mannie en ik samen genoten en we Bolleboos en Doerak veilig bij opa en oma wisten. Een trouwerij vind ik zo iets positiefs. Dat ik altijd een beetje emotioneel wordt tijdens de plechtigheid. Dat twee mensen elkaar zo vertrouwen dat ze elkaar durven beloven dat ze de rest van hun leven bij elkaar willen blijven. Het is een wonder. En het blijft een wonder. Is het getrouwde leven dan alleen maar zonneschijn? Oh nee, ik weet na bijna 12,5 jaar wel beter. Maar ondanks alles blijft het gevoel dat je ooit tegen elkaar hebt gezegd: "Wij samen. We willen niet meer zonder elkaar. Ik wil bij jou horen en jij bij mij." En dat alleen al sleept je door diepe dalen heen.

Nu dus die bruiloft van onze vrienden. Aan bruiloften zit nog iets fijns. Nieuwe kleren kopen. Al jaren koop ik mijn kleding bijna volledig tweedehands. Het begon vanuit geldgebrek. Toen werd het een sport en inmiddels is het een principe. Een kringloop met uitgebreide kledingafdeling is een feestje. Maar voor deze gelegenheid maakte ik een uitzondering. De kids mochten bij vriendjes spelen en wij gingen op pad om de stad onveilig te maken.

Al in de eerste winkel vond ik een schitterende jurk. Een donkerblauwe jurk met een roestbruin werkje er in. A-lijn rok net iets boven de knie en pofmouwtjes. Deze jurk was het gewoon. Natuurlijk zochten we verder. En heus, die keuze maak ik niet alleen. Ook Mannie wilde verder kijken. Maar wat we ook nog zagen en wat ik ook nog paste het bleef bij deze jurk. Dus kwam ik stralend terug in de eerste winkel en met een schitterende jurk rijker verlieten we de stad.

Eenmaal thuis moesten de accessoires nog geregeld worden. Een tasje, een jasje, schoenen. Dat werd allemaal in de loop naar de bruiloft toe aangeschaft. Maar voor de ketting en oorbellen had ik andere plannen.

Ik zocht garen en een mooi patroon. Het patroon vond ik hier. De roestbruine kleur van het garen is precies de kleur van het werkje. De blauwe kleur van de kralen past mooi bij de blauwe kleur van de jurk. Officieel vond ik het garen iets te dik. En iets te grof. Maar toch is het een mooi geheel geworden door de afwisseling met de kralen. Voor het nekgedeelte van de ketting maakte ik gebruik van de steek Josephine Knot. Een uitleg daar over vind je hier. De oorbellen paste ik aan aan het patroontje van de ketting. En zie daar. Kant en klaar.

De dag zelf was prachtig. We hebben er fijne nieuwe mensen ontmoet. Mooie gesprekken gevoerd. Gelachen en gefeest. Echt een met een gouden randje.

Zelf binnen kort een feest? Met zelfgemaakte sieraden of zonder: ik wens je net zo'n mooie dag.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je er weer bent. Er haken toch al zoveel bloggers af.
    En het blijft leuk om elkaars belevenissen te volgen. Leuk dat je zelf je sieraden maakte. Je zult vast wel reacties gekregen hebben op de bruiloft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je dat je meteen reageert. Het voelt als een warm welkom terug. Dank je wel.

      En ja inderdaad, verschillende mensen vonden het mooi, of vroegen verder naar mijn handwerk capriolen. En zo ontmoet je zomaar iemand die net zo verslaafd aan handwerken is. En wissel je op een bruiloft adressen om handwerk attributen te kopen en tips uit. :-)

      Liefs Clarisse

      Verwijderen

Klets gezellig mee en laat een berichtje achter. :-)